센드버드는 코딩 단 몇 줄 만으로 빠르고 효율적으로 인앱 채팅, 콜, 고객 문의 응대 기능을 구현해 주는 API와 네이티브 SDK, 그리고 UI 키트를 제공합니다. 강력한 확장성과 안정성, 최신 피쳐와 보안 기능으로 딜리버리히어로, 레딧, 넥슨, KB금융, 신세계 등 다양한 산업분야 고객들의 꾸준한 선택을 받고 있습니다. 코로나 팬데믹으로 인해 전세계적으로 디지털 전환이 가속화되고 있습니다. 모바일 앱은 더 이상 선택이 아닌 필수 비즈니스 도구로 자리잡았고, 개발 인력이 절대적으로 부족한 상황에서 경쟁사보다 앞서나가기 위해서는 채팅, 통화 등의 기본 기능은 자체 개발하기보다 API로 효율적인 구현 및 관리를 할 필요가 확대되고 있습니다. 센드버드는 실리콘밸리에서 검증된 세계 최고 수준의 디지털 커뮤니케이션 솔루션으로 고객의 니즈에 따른 다양한 유스케이스를 지원합니다. 2021년 4월에 소프트뱅크 비전펀드 등으로부터 1억 달러 규모 시리즈C 투자를 유치하며 한국에서 창업한 첫 B2B 분야 유니콘 기업이 되었습니다. 센드버드는 지난 2018년에 이어 올해도 파이콘 서울 행사에 후원사로 참여하는 등, 국내외에서 개발자 커뮤니티 활성화에 적극 동참하고 있습니다. Sendbird provides API, native SDK, and UI Kit to help businesses quickly and efficiently build in-app chat, call, and customer management features in any mobile or web application -- all in a matter of a couple lines of code. Sendbird’s massive scalability and stability, latest features and robust security continues to attract customers across verticals, including Delivery Hero, Reddit, Nexon, KB Financial Group, SSG and many more. The coronavirus pandemic has accelerated digital transformation around the world. Mobile apps are now a compulsory business tool, not a nice-to-have. More and more, businesses are opting to buy APIs for basic features such as chat and call, in order to focus their engineering resources to build their core competencies. Sendbird boasts world’s leading digital communication solutions loved by some of Silicon Valley’s most successful tech companies and supports a wide variety of use cases that can fit clients’ specific needs. In April 2021, Sendbird raised $100 million in Series C funding from investors like SoftBank’s Vision Fund 2 and became the first B2B unicorn to have founded in Korea. Sendbird is also actively involved in developer communities in Korea and around the world. This is the second time that Sendbird is sponsoring PyCon Korea, following the 2018 event.